Powered By Blogger

woensdag 13 december 2017

Antonio Saura, Spaanse kunstenaar die gek werd

Ik zag op een tentoonstelling in museum Kranenburgh in Bergen NH dat Lucebert bevriend was met Antonio Saura. Antonio, broer van de beroemde regisseur en flamencokenner Carlos Saura, behoort al heel lang tot mijn favorieten.

Laat ik nou enkele grafische werkjes hebben van deze Spaanse kunstenaar. Ik denk dat ik mijn privé museumpje maar eens open stel voor de geïnteresseerde bezoeker. Komt dat zien, geen rijen hier......

Antonio Saura - Caballero
Caballero

Antonio Saura - Infanta
Infanta

Antonio Saura - Obisbo
Obisbo
In het Cobra museum in Amstelveen (één van die kleine museums om te koesteren) was jaren geleden een tentoonstelling over Antonio Saura.
Hij belandde op het eind van zijn leven in een psychiatriosche kliniek en dat zie je eigenlijk al aankomen in zijn werk (meer achtergronden over Antonio Saura).










Geen opmerkingen:

Een reactie posten