Powered By Blogger

vrijdag 27 maart 2020

Plassen in de duinen


Op mijn Waddeneiland ga ik af en toe een luchtje scheppen tegen de Corona verveling. Ik wandel dan heen door de duinen en terug over het strand. Meestal kom ik niemand tegen. Het is hier nou eenmaal geen Haagse markt. In de duinen valt het me al langer op dat er zoveel papieren zakdoekjes liggen. Wie gooit nou zijn zakdoekjes zo maar weg, dacht ik al vele malen. En afgelopen week wist ik plotseling wat het moest zijn. Het zijn de vrouwelijke wandelaars die nodig moeten. Dat snap ik. Ik plas ook in het wild, zelfs in mijn eigen tuin als ik druk aan het werk ben. Maar wij kunnen 'swaffelen', de dames hebben een papiertje nodig. Ik ken dat van mijn eigen partner maar zij heeft altijd toiletpapier bij zich en niet de slecht verterende papieren zakdoeken én ze stopt het toiletpapiertje ergens buiten zicht onder een struik. Veel vrouwen kwakken ze gewoon neer op de plaats delict. Idioot dat niet alle vrouwen ze even verstoppen. Het is je reinste horizonvervuiling. Ik erger me kapot. "YouToo"? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten